Informace o ochranných známkách

Štítky:

Slovníček pojmů:

Ochranná známka

Ochranná známka je právní nástroj ochrany značky. Vzniká registrací v rejstříku ochranných známek, kterou provádí příslušný úřad průmyslového vlastnictví.

Rozlišovací způsobilost ochranné známky

Rozlišovací způsobilost je základní vlastností každé známky. Jedná se o schopnost značky rozlišit výrobky a služby jedné osoby od výrobků a služeb jiných osob. Rozlišovací způsobilost znamená schopnost značky identifikovat původ výrobků a služeb.

Národní ochranná známka

Národní ochranná známka je známka, která platí jen v území státu, který jí udělil ochranu. Národní známky zapisují národní úřady průmyslového vlastnictví. České národní ochranné známky registruje Úřad průmyslového vlastnictví ČR.

Mezinárodní ochranná známka

Mezinárodní ochranná známka je známka, která platí ve všech státech Madridské Unie, které přihlašovatel vyznačil v přihlášce. Mezinárodní přihlášky zapisuje Světová organizace duševního vlastnictví (WIPO).

Evropská ochranná známka

Evropská známka neboli ochranná známka EU platí ve všech členských státech EU plus v těch, které k EU později přistoupí. Evropské známky uděluje Úřad EU pro duševní vlastnictví (EUIPO).

Rešerše značky

Rešerše značky je cílený průzkum online prostoru, v rámci kterého ověřujeme, zda budeme schopni zaregistrovat vaši ochrannou známku, tak jak potřebujete.
Celý slovníček pojmů

Ochranné známky a celosvětová ochrana značky – jak na to?

07 Led - 2021
Když váš projekt šlape jako hodinky a český trh mu začíná být těsný, je načase začít se pomalu rozhlížet v zahraničí. Jenže ono to často není úplně jednoduché. Dlouhé roky opečovávanou značku je třeba chránit nejen u nás, ale také na novém teritoriu. Jak ale na to? Jak bránit své podnikání ve světě? Předně je […]

Víte, jakou hodnotu má vaše značka?

27 Bře - 2021
Je to jen název, logo, nedá se to osahat… Ale má to nebývalou sílu. Faktem je, že značka má zásadní vliv na ekonomiku firmy, možná zásadnější, než si umíte představit. Pokud je silná, umožní vám prodávat víc nebo prodávat dráž. V ideálním případě víc a dráž zároveň. A to rozhodně není jediný benefit. David Bowie: […]

Co získáte a co ztratíte, když se vše důležité o ochraně své značky dozvíte včas?

09 Lis - 2020
Co se týče ochrany značky, většině mých klientů by se hodil stroj času. Vrátili by se zpět do doby, kdy svou firmu teprve začínali budovat. Dozvědět se totiž, že svoji značku nemůžete právně bránit před konkurencí, ve chvíli, kdy už jste do ní vložili spoustu času a peněz… No, řekněme, že je to přinejmenším nepříjemné. […]

Jak probíhá ochrana značky

09 Kvě - 2019
Ochrana značky nerovná se vyplnění jednoho formuláře. Začíná přípravou základních parametrů registrace ochranné známky a končí pravidelnou péčí o zapsanou známku. Registrací ochranné známky to totiž vše teprve začíná...
Všechny články

Přihlaste se k odběru novinek

© 2021 Jindyne s.r.o.
closefacebook-squarelinkedin-squarebarsangle-downinstagrammenu