Co se týče ochrany značky, většině mých klientů by se hodil stroj času. Vrátili by se zpět do doby, kdy svou firmu teprve začínali budovat. Dozvědět se totiž, že svoji značku nemůžete právně bránit před konkurencí, ve chvíli, kdy už jste do ní vložili spoustu času a peněz… No, řekněme, že je to přinejmenším nepříjemné.
Podnikatelé za mnou často přicházejí hasit až zlověstně doutnající požár. Ale co kdyby se oheň vůbec nerozhořel? Stačí se včas informovat, podniknout pár opatření a situaci máte pod kontrolou. Štěstí (a právo) přeje připraveným. A zdaleka se nemusíte cítit tak ztracení, jak se zdá.
To nejdůležitější o právní ochraně značky díky registraci ochranné známky jsem shrnula v 10 krátkých e-mailech minikurzu Kdy potřebujete ochranu značky, ke kterému se můžete zdarma přihlásit.
Kurz doporučuji začínajícím podnikatelům i úspěšně rozjetým byznysům, které zvažují, jestli se ochranná známka v jejich případě vyplatí.
Ve chvíli, kdy zvažujete registraci ochranné známky, je před vámi několik cest. První je ta nejhladší – máte značku, která je zapsatelná jako ochranná známka. Zapíšete, jste chránění a žili šťastně až do smrti (zjednodušeně řečeno).
Můžete ale také zjistit, že vaše značka neodpovídá požadavkům pro registraci. Tady existují tři možnosti:
Ať už se rozhodnete jakkoli, mělo by to být informované rozhodnutí. Měli byste vědět, proč právě vaše značka ochrannou známku (ne)potřebuje a co to pro vaše podnikání znamená. A přesně k tomu vám pomůže můj kurz.
Nebuďte dalším hasičem požárů. Informujte se a chraňte svůj byznys. Ráda vám s tím pomůžu.