Když říkáme útokem, myslíme útokem. Jeden nebo dva výtisky totiž nikoho nepřesvědčí / nedojmou. Velmi pravděpodobně jich budete potřebovat daleko více. Čím úspěšnější značku máte, tím víc výtisků novin a časopisů s propagací budete potřebovat.
Jak jsme na to přišli?
Jak jste si už možná mohli všimnout, nežijeme bohužel v království krále Miloslava. U nás se totiž často a rádo podvádí.
Když se nějaká ta neplecha dotkne i vaší značky (pokus o krádež, imitace atd.), budete se potřebovat bránit. A právě ve sporech o značky se báječně hodí důkazy o jejich propagaci. Protože propagace značky v médiích je nejen skvělý marketingový nástroj, ale také velký pomocník při prosazování práv k ochranné známce. Má to ale háček - musí být perfektně zdokumentovaná.
Lepší důkaz o skvělé pověsti vaší značky než samotný výtisk novin a/nebo časopisu, ve kterém o značce básní, zkrátka není.
Jenže s každým sporem se množství výtisků, které budete mít k dispozici, zmenší => do každého spisu budete dokládat po dvou exemplářích, protože ve sporech se všechny přílohy dávají dvojmo, aby se s nimi mohl seznámit Úřad i protistrana.
Proto je vždy lepší myslet strategicky a nakoupit od každého zdroje klidně 10 výtisků a účetní doklad za nákup založit do účetnictví.
Je také možné navštívit notáře a nechat si kopie výtisků notářsky ověřit. Což nám ale přijde jako zbytečné vyhazování peněz a ztráta času.
Proč je vlastně propagace dobrá?
Čím známější značka, tím lépe pro ni. Čím víc známosti, tím víc ochrany => když se totiž vaší značce dostane dostatek publicity, v ideálním případě může získat status ochranné známky s dobrým jménem a tím daleko širší ochranu.
Propagace tak perfektně poslouží pro posílení ochrany vaší značky a vlastně celého vašeho byznysu.
Navíc propagace značky také skvěle pomůže ve chvíli, kdy musíte prokazovat užívání vaší značky na trhu ve sporech nebo již v průběhu řízení o zápisu ochranné známky.
Jaká forma reklamy pomůže?
Prospěšná je jakákoliv forma reklamy, ve které je vaše značka vyobrazena ve stejné podobě jako je zapsaná vaše ochranná známka. A zároveň je reklama spojována s výrobky a službami, které vaše ochranná známka chrání.
Pohlídat si tedy musíte, aby:
propagována značka byla ve stejné podobě jako je ochranná známka
se propagace týkala výrobků a služeb, pro které je značka zapsaná
se propagace odehrávala na chráněném trhu (ČR, EU, USA atd.)