Informace o ochranných známkách

Štítky:

Slovníček pojmů:

Ochranná známka

Ochranná známka je právní nástroj ochrany značky. Vzniká registrací v rejstříku ochranných známek, kterou provádí příslušný úřad průmyslového vlastnictví.

Rozlišovací způsobilost ochranné známky

Rozlišovací způsobilost je základní vlastností každé známky. Jedná se o schopnost značky rozlišit výrobky a služby jedné osoby od výrobků a služeb jiných osob. Rozlišovací způsobilost znamená schopnost značky identifikovat původ výrobků a služeb.

Národní ochranná známka

Národní ochranná známka je známka, která platí jen v území státu, který jí udělil ochranu. Národní známky zapisují národní úřady průmyslového vlastnictví. České národní ochranné známky registruje Úřad průmyslového vlastnictví ČR.

Mezinárodní ochranná známka

Mezinárodní ochranná známka je známka, která platí ve všech státech Madridské Unie, které přihlašovatel vyznačil v přihlášce. Mezinárodní přihlášky zapisuje Světová organizace duševního vlastnictví (WIPO).

Evropská ochranná známka

Evropská známka neboli ochranná známka EU platí ve všech členských státech EU plus v těch, které k EU později přistoupí. Evropské známky uděluje Úřad EU pro duševní vlastnictví (EUIPO).

Rešerše značky

Rešerše značky je cílený průzkum online prostoru, v rámci kterého ověřujeme, zda budeme schopni zaregistrovat vaši ochrannou známku, tak jak potřebujete.
Celý slovníček pojmů

Certifikát WIPO PROOF: Časové razítko ochrání vaše dokumenty

22 Dub - 2021
Máte geniální nápad. Všechno si to hezky sepíšete, rozkreslíte, začnete vyrábět a uvedete na trh bombastickou novinku. A ejhle, o pár týdnů později přichází konkurence s podezřele podobným výrobkem. Ozvete se, že se jedná o kopii vaší práce. „Jaká kopie? My jsme ten výrobek vyvíjeli poslední rok. To vy nás kopírujete!“ No a od téhle […]

Víte, jakou hodnotu má vaše značka?

27 Bře - 2021
Je to jen název, logo, nedá se to osahat… Ale má to nebývalou sílu. Faktem je, že značka má zásadní vliv na ekonomiku firmy, možná zásadnější, než si umíte představit. Pokud je silná, umožní vám prodávat víc nebo prodávat dráž. V ideálním případě víc a dráž zároveň. A to rozhodně není jediný benefit. David Bowie: […]

Jak probíhá ochrana značky

09 Kvě - 2019
Ochrana značky nerovná se vyplnění jednoho formuláře. Začíná přípravou základních parametrů registrace ochranné známky a končí pravidelnou péčí o zapsanou známku. Registrací ochranné známky to totiž vše teprve začíná...

3 chyby, kvůli kterým zbytečně riskujete ztrátu značky

10 Pro - 2019
Pokud se právě chystáte pustit do masivní propagace svých produktů a služeb, potom věnujte zvýšenou pozornost tomuto článku. Přinášíme vám shrnutí nejčastějších chyb, které mohou vést ke ztrátě Vaší značky. Když se budete řídit tím, co vám tu radíme, získáte kontrolu nad ochranou své značky. Díky tomu ještě před samotným zahájením kampaně stihnete předejít legální […]
Všechny články

Přihlaste se k odběru novinek

E-mail: info@jindyne.cz

Máte dotaz? Napište nám

Kontaktní formulář
© 2023 Jindyne s.r.o.
menu